Код иновации: Уменията на бъдещето – как технологиите променят изискванията и образователните потребности на учениците?
В тридесет и втория епизод на „Код: Иновации“ насочваме вниманието си към темата за образованието и технологиите – какви умения ще са нужни утре и как се развиват още от днес.
Започваме с новината, че Nvidia ще построи AI суперкомпютър и нов научен кампус в Тайван – част от стратегията на компанията да затвърди лидерството си в сферата на изкуствения интелект.
Следва впечатляващ рекорд – студенти създадоха робот, който нарежда кубчето на Рубик за 103 стотни от секундата. Доказателство, че младите таланти не само следват иновациите, а ги създават.
Част от акцентите в този брой идват и от Европейските цифрови иновационни дни в образованието, проведени в Институт GATE – двудневен форум с участници от цяла Европа. Сред водещите събития беше първият в България “бавен” хакатон срещу дезинформацията – DisinfoHack 2025, в който 12 екипа от 11 университета представиха решения срещу фалшивите новини.
Фокусът в епизода е върху уменията в технологичната ера – кои са най-важните и как да ги развиваме още от училищна възраст? Разговаряме с Ангел Георгиев, образователен иноватор и един от двигателите на промяната в дигиталното образование у нас.
Епизодът завършва с разговор с учениците Денис Енчев и Георги Генчев от ПГ „Васил Левски“ – Ямбол, които споделят как новите технологии вече променят начина им на учене и подготовка.