Асен Александров: Реформите трябва да доведат до по-качествено образование
Десет години след приемането на Закона за предучилищното и училищното образование предстоят сериозни промени, които трябва да отговорят на натрупаните проблеми и новите реалности. „Когато беше създаван законът, имаше едни предположения, случиха се други неща. Междувременно се появи и COVID“, коментира в Праймтайм Асен Александров, председател на Сдружението на директорите в средното образование.
Министерството на образованието вече предложи 20 основни промени, като се очаква те да влязат в сила от есента. Сред тях е преразглеждане на учебните планове с акцент върху математиката и природните науки, като същевременно ще се намали обемът на учебното съдържание. „Идеята е да се остави повече време за осмисляне, за влизане в дълбочина. По-малко теми, но по-добре осъзнати“, подчерта Александров. Изпитите след 7-и и 10-и клас също ще се променят, като целта е учениците да развият критическо мислене, вместо да разчитат на заучаване на шаблони.
Особено внимание се обръща и на въвеждането на предмета „Добродетели и религия“, който според Александров „няма да бъде задължителен и няма да идеологизира образованието“. Очаква се той да допринесе за изграждането на социално-емоционални умения у учениците. Реформите ще засегнат и модела на оценяване на учителите и директорите, като идеята е да се гарантира по-високо качество на преподаване и по-голямо взаимодействие между училище и родители.
Цялото интервю вижте във видеото.
