Расте броят на оплакванията срещу нискотарифните авиокомпании, които налагат ограничения на багажа на борда и така принуждават пътниците да доплащат за допълнителни куфари. Тази практика е донесла печалба от 5 милиона евро само за година на най-големия нискотарифен превозвач. Това каза в „Добро утро, Европа“ адвокат Диян Драгиев, който вече е завел две дела срещу авиокомпании за нарушени потребителски права.

Войната между пътници и авиокомпании се задълбочава. Потребителите се опасват от редовни закъснения на палетите, заблуждаване в цената на билета и ограничения в размера на багажа, за който често се налагат санкции.

През 2004 година европейски съд определя, че правата на пътниците са нарушени и авиокомпаниите трябва да им разрешат да качат на борда най-необходимият им багаж. В решението обаче не са уточнени размерите, което дава възможност на превозвача сам да налага обема на куфарите. Сега отново се повдига темата за увеличаване размера на багажа. Част от авиокомпаниите заплашват,че ако това се случи, билетът ще поскъпне.

Няколко страни като Испания и Португалия вече глобиха превозвачите за нелоялни практики. У нас адвокат Диян Драгиев е завел две частни дела срещу нискотарифни авиокомпании. Той съветва пътниците да пазят всички документи при пътуване, за да могат да претендират за обезщетение, ако сметнат, че потребителските им права са нарушени.

Очаква се в скоро време да се реши и въпросът при какво закъснение на полета пътниците да получават обезщетение. В момента претенция може да се предявява, ако той е отложен с повече от три часа. Предложението е времето да се увеличи на 4 часа.

Цялото интервю с адвокат Диян Драгиев вижте във видеото.

Вижте и репортаж по темата:

Сподели: