Експертите отговарят: Ще има ли ефект акцията за бойкот на големите хранителни вериги?
Ефектът от бойкота на големите хипермаркети заради цените на 13 февруари няма да е много голям. В този ден вероятно ще има някакъв стрес в търговските вериги, защото е възможно оборотите им да паднат доста ниско. Това каза в ефира на „Добро утро, Европа“ Славчо Петров от Федерацията на независимите синдикати в хранително-вкусовата промишленост към КНСБ.
С еднократна акция трудно можем да постигнем нещо. Тази акция трябва да стане регулярна, например един път в седмицата или два пъти в месеца, за да почувстват големите търговски вериги, че цените трябва да бъдат успокоени.Славчо Петров
Според него обаче вина не носят само хипермаркетите, проблем има и по веригата на доставките на основните хранителни продукти.
Икономистът проф. Гарабед Минасян обаче обясни, че чувствително по-високите цени от производителите до рафта в магазините имат своето обяснение:
Някой е отишъл, купил е стоката, загубил си е времето, платил е за транспорт, докарал го е в магазина, обработил го е, представил го е в търговски вид и вие си го закупувате.проф. Гарабед Минасян
„Въпросът с цените не е в това да се ограничават административно, това вече сме го изживявали и то няма бъдеще. Въпросът е в това да се осигури максимална конкуренция сред участниците в пазара. Това е нещо, което държавата задължително трябва да направи“, допълни още проф. Минасян.
Целия разговор вижте във видеото.