Доц. Александър Христов за завишените цени: Чрез парите си ние всеки ден гласуваме или бойкотираме определени стоки
От седмица бойкот срещу високите цени в търговските вериги се разпространява из Балканите. Бунтът на потребителите започна от Хърватия, където за ден оборотът на големите магазини е спаднал с 40%. Примерът бе последван в Сърбия, Босна и Херцеговина, Северна Македония. На 13 февруари е насрочен бойкот и за България.
Според доц. Александър Христов – комуникационен експерт и председател на Българската федерация на PR агенциите, най-добрият начин, по който едно общество защитава своите потребителски или граждански интереси, е чрез индивидуалната отговорност и участие.
Според него има разминаване между официалните данни за нивата на инфлацията и усещането на гражданите, че средствата им не достигат.
„Ние всеки ден гласуваме с парите си, както и бойкотираме с парите си, купувайки едни стоки, а не други. Регулацията на потребителите и потреблението са достатъчно добри, просто трябва да бъдат съблюдавани. Пазарът си знае работата, ако една надценка е оправдана и приемлива за потребителите – добре. Трябва да направим едно голямо изключение с пенсионерите. Те се сблъскват с невъзможност да потребяват продукти от първа необходимост. Това вече обаче са социални политики, които държавата трябва да провежда, а не да се намесва в контрола и регулирането на предлагането на стоки и на техните цени“, отбеляза още доц. Христов.
Целия разговор вижте във видеото.