Във вторник Prada Group отчете двуцифрен ръст за четвърта поредна година, с което се противопостави на спада в луксозния сектор на фона на разговорите за евентуално закупуване на Versace.

Групата, която е собственик на модните марки Prada и Miu Miu, както и на обувките Church’s, отчете 17% ръст на приходите до 5,4 млрд. евро през миналата година – от 4,7 млрд. евро през 2023 г.

Продажбите на дребно са се увеличили с 18% до 4,6 млрд. евро през периода.

Марката Prada, на която се пада по-голямата част от приходите, отчете, че продажбите са се увеличили със солидните 4%, докато при Miu Miu те са се увеличили почти двойно.

Резултатите на Prada Group са в разрез с пазарните тенденции, тъй като луксозният сектор се сви през миналата година за първи път след финансовата катастрофа.

„Този успех подчертава трайната значимост на нашите марки, която се дължи на непоколебимия фокус върху продуктовите иновации, качеството, изработката и уникалната способност да се разчита съвременността“, заяви председателят на Prada Group, Патрицио Бертели.

Prada обмисля евентуалното придобиване на конкурентната марка Versace, която от 2018 г. е собственост на американската група Capri Holding, в която влизат Michael Kors и Jimmy Choo.

Разговорите между двете компании напредват, след като първоначалната проверка не показа никакви рискове, съобщи Bloomberg, добавяйки, че времето и стойността на сделката могат да се променят и дискусиите все още могат да се разпаднат, предава Ройтерс.

Сподели: