В Женева започна световното изложение на часовници. Watches and Wonders 2025 е най-голямото издание досега, като 60 от водещите марки в бранша представят най-новите си творения. Тук красотата, прецизността и иновациите заемат централно място. Но именно Vacheron Constantin представя най-сложния механичен ръчен часовник, който според марката е правен някога. „Solaria“ не просто показва времето. Това е часовник, който проследява звездите, показва позицията на слънцето в небето.

Solaria е феноменален часовник. Доколкото можем да кажем, това е новият световен рекорд по отношение на усложненията за ръчен часовник. Тук имаме 41 нови подобрения. Включили сме всички елементи от архитектурата и астрономията. Този модел е създаден специално за 270-годишнината на Vacheron Constantin.

Кристиан Селмони, директор „Стил и наследство“ на Vacheron Constantin

Изработен е за осем години и притежава 13 патента. Друга забележителност на изложбата е Octo Finissimo Ultra Tourbillon на Bulgari. Това е дебютната поява на марката, като часовникът им е дебел само 1,85 мм. По-тънък от монета, но въпреки това той разполага с един от най-сложните механизми в часовникарството.

Този часовник е много специален, защото е най-малкият, изработван някога в историята на часовникарството. Тук поставяме нов рекорд. Щастливи сме, че обогатяваме колекцията си.

Жан-Кристоф Бабен, главен изпълнителен директор на Bulgari

Вътрешността му се захранва от ръчно навиван механизъм, който работи в продължение на 50 часа.

„Миналата година „Часовници и чудеса“ в Женева посетиха 49 000 души. Тази година очакваме повече. През тази седмица целият свят ще гледа към Женева като към дестинация за производство на часовници и столица на времето“, казва главният изпълнителен директор на Watches and Wonders Матийо Юмер.

Но на заден план производители и купувачи се притесняват от възможните американски мита върху вносни стоки. Това би могло да се отрази на цените и покупателните навици, защото Съединените щати са най-големият купувач на швейцарски часовници, изпреварвайки Хонконг и Китай.

„Когато има разлика между цените в географските области, хората са склонни да купуват в чужбина, особено американците. Доларът е много силна валута и това им помага да откриват света, а с това и нашите часовници. Засега получаваме много поръчки, на бижута и часовници, оттам“, посочва Карин Сегеди – партньор в Deloitte.

Търговското изложение „Часовници и чудеса“ се провежда от 1 април до 7 април в Женева, Швейцария.

Сподели: