Китайски производители се отказват от износа за САЩ
Китайски производители и търговци обмислят да се откажат от износа си за американския пазар. За някои от тях тези стоки не носят големи печалби. Ако ескалацията между Вашингтон и Пекин се задълбочи още, това може да предостави повече възможности за други страни.
Продукти, вариращи от плюшени играчки и чорапи до вази и кутии за инструменти, се продават както в магазините, така и в интернет, включително на американски потребители.
На САЩ се падат около 10% от износа на семейство Жиян. Тя няма проблем да загуби клиентите си от Америка, ако се наложи.
“Американският пазар не е много голяма част от нашия бизнес. Така че не ни засяга пряко. В най-лошия случай ще се откажем от него. Няма да губим пари, за да запазим пазара. Печалбата от износа от Иву е ниска. Какъв е смисълът да правим бизнес, ако не можем да гарантираме малките си печалби, нали? Проблемът е дали митата на Тръмп ще проработят? Обикновените хора ще бъдат най-потърпевши. Не смятам, че Тръмп ще продължи дълго по този начин”, заяви Жиян Жяу, търговец.
В дългосрочен план китайската търговка смята, че гамбитът на Тръмп ще има обратен ефект.
САЩ повишиха митата за вноса от Китай до 145%, а азиатската държава отговори със ставка от 125 на сто за всички американски стоки.
Тези търговски престрелки ще доведат до повишаване на цените за американските потребители и може да попречат на опитите на Китай да съживи икономиката си, която разчита много на държавни субсидии.
“Знаете ли, че 90% от свързаните с Коледа стоки в Съединените щати са от Китай? Ако Китай не ги изнася, Съединените щати не могат да внасят толкова голямо количество стоки от други страни”, каза Дин Дандан, износител на коледни украси.
След изтощителното надцакване с митата Китай обмисля преориентация към други пазари. От тази тактика може да спечели и Европейския съюз.
Но за целта трябва да намери решение за митата, с които е обложил китайските електромобили.