Хиляди пожарникари в Италия се подготвят за овладяване на горските пожари
Самолет за гасене на пожари Canadair маневрира по хълмовете около Лаго дел Салто, изкуствено езеро североизточно от Рим. Самолетът внезапно се потапя, приземява се на повърхността и само за 12 секунди загребва 6 000 литра вода. Пилотът Марко Аморт и неговия втори пилот са на тренировъчно учение в подготовка за очакваното горещо лято в Италия, което може да доведе до горски пожари в цялата страна.
Ние сме една от малкото страни, може би единствената, в която пилотите могат да останат на работа за много по-дълго време. В армията оставаш пилот за определено време и след това си принуден да поемеш други задачи, докато ние сме тук системно. Някои от тях са тук от 20 до 25 години. Гордеем се с това, а в чужбина ни смятат за най-добрите и защото флотът ни е по-голям от всеки друг.
Марко Аморт, пилот на Canadair, отговарящ за полетните операции на Avincis
Avincis управлява 18 Canadair самолети. Европейският съюз току-що поръча 12 нови Canadair, които да бъдат доставени на шестте основни държави, засегнати основно от пожари. Само в Италия, по данни на службите за спешна помощ, през 2024 г. са регистрирани 66 000 горски пожара, от които 2400 са определени като сериозни.
Има различни инициативи и стартиращи компании, които работят по самолети-амфибии, използвайки нови технологии. Те интегрират настоящи методи за гасене на пожари с други. Но също така използват дронове и безпилотни самолети, които могат да извършват наблюдение и контрол на пожарите и да предават информация на координаторите на наземните операции. Тези нови технологии, включително изкуственият интелект, ще бъдат полезни, за да бъде гасенето на пожари по-ефективно и ефикасно.
Роберто Марколини, управляващ директор на Avincis Италия
През същата година за борба с тези пожари са извършени 2268 оперативни полета на Canadair с общо 13 232 изпускания на вода. Сезонът на горските пожари в Италия продължава от май до октомври, a пилотите на Canadair за гасене на пожари тренират интензивно.
