Самолет за гасене на пожари Canadair маневрира по хълмовете около Лаго дел Салто, изкуствено езеро североизточно от Рим. Самолетът внезапно се потапя, приземява се на повърхността и само за 12 секунди загребва 6 000 литра вода. Пилотът Марко Аморт и неговия втори пилот са на тренировъчно учение в подготовка за очакваното горещо лято в Италия, което може да доведе до горски пожари в цялата страна. 

Ние сме една от малкото страни, може би единствената, в която пилотите могат да останат на работа за много по-дълго време. В армията оставаш пилот за определено време и след това си принуден да поемеш други задачи, докато ние сме тук системно. Някои от тях са тук от 20 до 25 години. Гордеем се с това, а в чужбина ни смятат за най-добрите и защото флотът ни е по-голям от всеки друг.

Марко Аморт, пилот на Canadair, отговарящ за полетните операции на Avincis

Avincis управлява 18 Canadair самолети. Европейският съюз току-що поръча 12 нови Canadair, които да бъдат доставени на шестте основни държави, засегнати основно от пожари. Само в Италия, по данни на службите за спешна помощ, през 2024 г. са регистрирани 66 000 горски пожара, от които 2400 са определени като сериозни. 

Има различни инициативи и стартиращи компании, които работят по самолети-амфибии, използвайки нови технологии. Те интегрират настоящи методи за гасене на пожари с други. Но също така използват дронове и безпилотни самолети, които могат да извършват наблюдение и контрол на пожарите и да предават информация на координаторите на наземните операции. Тези нови технологии, включително изкуственият интелект, ще бъдат полезни, за да бъде гасенето на пожари по-ефективно и ефикасно.

Роберто Марколини, управляващ директор на Avincis Италия

През същата година за борба с тези пожари са извършени 2268 оперативни полета на Canadair с общо 13 232 изпускания на вода. Сезонът на горските пожари в Италия продължава от май до октомври, a пилотите на Canadair за гасене на пожари тренират интензивно. 

Сподели: