Тест на суперседана BMW M5
Суперседан, спортен седан – машина за всекидневието, но и за уикендите, че и за пистите – всичкомобил. Трудна комбинация, но едно име веднага изниква в съзнанието ви – BMW M5. Исторически автомобил, който от поколения назад задава стандартите.
Това вече седмо поколение не минава по-назад, защото смело скочи в територията на хибридите и повиши теглото значително, но, точка. Едно правило от футбола и много други поприща гласи, че „най-накрая германците бият“, та когато излезе новината за това повишение в теглото ние естествено не прибързахме да леем гняв, защото германските инженери са германски инженери и да, знаят какво правят.
И стигнахме до момента с идването му у нас и възможността да сме едни от първите, които го карат на родна земя. Не леко и не за кратко каране – директно отпрашихме към снежните Родопи и стигнахме до поетичния язовир Беглика, а по пътя минахме от сух асфалт, през мокър, та до сняг и лед по добро количество завои и липса на трафик в това студено зимно време.
За компания и сравнение си взехме М3 комби с нас, за да имаме и имате добра база за сравнение в дизайна – външно и като усещане и поведение.
Дизайн: Това е най-различаващото се поколение на модела от стандартната 5-та Серия и възможностите на М5 си личат още по-отдалеч – значително по-широки арки на калниците и по-агресивна аеродинамика на всички нива – тази предна броня може да загребе стадо овце. Моделът определено е красив и различен, като може дори и да се види препратката към Е60 поколението във фаровете.
Вътре: Типичният правоъгълен дисплей е още по-интегриран в таблото и все повече започва да изглежда добре, седалките са нещото, в което можете да седите по цял ден и са двуцветни, а подсветката в предната част на таблото си сменя цветовете според режима на работа и е по-забележима от на стандартната версия.
Техника: 4.4-литров V8 битурбо от ново поколение с мощност от 585 конски сили и 750 нютонметра и вграден в скоростната кутия електромотор с мощност от 197 коня и 280 нютонметра, както знаете комбинираната мощност леко се различава и тя съответно е 727 конски сили и 1000 нютонметра.
Размерите: Важните от тях, които много хора обясняващи се за теглото пропускат – междуосието е увеличено с 2.4 см до 3.006 метра, предната следа е увеличена с цели 5.8 см до 1.684 метра, а задната с още 6.5 см до 1.660 метра. Като хора прекарали близо месец по пистите в последната година, можем да ви кажем, че това е наистина голяма промяна, като гумите също са пораснали от 275/35/20 и 285/35/20 при предходното поколение до 285/40/20 и 295/35/21 на това.
Усещането: В резултат на изписаното в горните редове и добре натоварващото ни каране по завоите в Родопите, можем най-спокойно да ви кажем, че тази разлика в килограмите трудно ще я хванете. Смело гмуркане по завоите и много увереност независимо от сцеплението и неутрално поведение, което е много ценно, за да можете да разгръщате потенциала на колата – без недозавиване, без презавиване и спонтанни дрифтове. Спирачките също са безупречни и няма да ви поведат и за момент. Още повече – това ново поколение М5 е по-твърдо и по-стегнато и дава повече информация на водача, за разлика от предходното, което не очаквахме да е толкова меко и клатушкащо се. Да, колкото и странно да звучи, това е по-добрата машина за каране! Дали ще бъде по-бързо на писта и как ще се държи там, може и да имаме възможност да го проверим, но новото М5 ще бъде по-бързо в междинното ускорение.
Техниката: Всички модерни системи, за които можете да се сетите, както и последното поколение на мултимедията, но не сме тук да си говорим за натискане на копчета, които ще извършат едно и също действие ако бъдат натиснати от различни хора.
Хибридната система – ако случайно като нас не влезете първоначално в данните за разхода и ви свърши горивото, М5 спокойно може да се движи на ток с до 140 км/ч и изминава над 50 километра. Поради малката батерия от използваеми 18.6 кВч, тя се зарежда доста бързо и след 200 километра в нашия случай, отново можете да разчитате на пълната и мощност. Ако използвате автомобила за кратки разстояния в града, можете спокойно да карате на изцяло електрически режим.
Комбинираният разход е около 17 литра на 100 километра при натоварен режим включващ забавления по завоите и спокойно може да слезе значително надолу.
Стигаме и до цената: Тя започва от 265 хиляди лева за седана и само 4 хиляди отгоре за комбито, което се надяваме скоро да тестваме у нас. Има ли смисъл изобщо да поглеждате седана – да, само ако ще го използвате за ходене по тежки бизнес преговори, иначе комбито е колата, която трябва да притежавате!
Колкото и да е трудно за възприемане от феновете на марката, новото М5 е по-добро, по-добро е и за всички, които ще успеят да имат такъв екземпляр, като тепърва очакваме Competition и CS версиите да се появят на бял свят.