Линии N3 и N4 да бъдат спрени от движение, а по-натоварените – N1 и N2, ще продължат да се движат по маршрутите си само в петък и събота, като броят на колите, който е предвиден, е по две на линия. Това решиха в Столичния общински съвет. Предложението бе гласувано с 30 гласа „за” и 24 „против”, въздържали се няма, предаде БГНЕС.

Напрежението около спирането на нощните линии започна през миналата година и беше възобновено преди седмица. Освен групата на ПП-ДБ-СС, мнозинството от останалите общински съветници подкрепя идеята транспортът да бъде спрян.

В доклад, внесен от Ваня Григорова и Карлос Контрера, са цитирани данни, според които линиите N1 и N2 се използват най-интензивно в петък и събота, а основно се качват пътници от и към „Студентски град”, а не от граждани, които се прибират от работа.

Против са съветниците от „Демократична България – Продължаваме промяната – Спаси София“. Според председателя на групата им Борис Бонев целта е да бъдат обслужени лобистки интереси на таксиметрови компании, написа БНР.

Нощен градски транспорт в София трябва да има и да се развива, за да обслужва още по-голям брой пътници и по-голяма територия от София.

Борис Бонев

„Очевидно е, че тази услуга се ползва, че ще се ползва все повече, и че има нужда от нея. И може би това е причината, поради която искат да я спрат. Защото всъщност се забелязва отлив от клиенти на таксиметровия бранш“, коментира още Бонев.

Да се пестят ресурси, които не са налични, настоява пък Ваня Григорова от „БСП за България“.

Нямаме шофьори, нямаме автобуси. Едната от линиите, които настояваме да бъде затворена в понеделник, извозва средно 13 пътници на обиколка. Ако по този начин някой може да накърни интересите на таксиметровите компании, то тогава те са изключително неустойчиви. Това е нелепица – измислица на „Спаси София.

Ваня Григорова

Сподели: