Над 1000 магистър-фармацевти от цялата страна се включиха в националната конференция за готовността на аптеките за въвеждането на еврото.

Темата за двойното етикетиране и предстоящите технически промени доминираше дискусиите.

 Благодарение на нашето искане от Инициативния комитет към Министерството на финансите за отсрочка на датата 8 август с допълнителен гратисен период до 8 октомври, мога да кажа, че сме готови с двойното етикетиране на цените. Имаме заявени пакети за евро и центове.

Анелия Найденова, магистър-фармацевт от Пловдив

„Поръчването на пакети с евро банкноти и монети за януари доста ще улесни работата на аптеките, защото няма да се налага да държим толкова голяма наличност в левове и евро“, казва Олга Кондратиева, магистър-фармацевт от София.

Въпреки това, притесненията остават.

Инфлацията и декапитализацията вече удрят семейните аптеки.

Първото е огромната декапитализация на активите ни в момента, защото цените растат с ръст, който не може да се покрие от естествената дейност в аптеката. Това е най-големият ни проблем и инфлационните процеси, които след това ще настанат.

Дориана Чакърова, магистър-фармацевт от Пловдив

Следващото най-голямо предизвикателство се очаква по софтуерната линия.

Отново на 1 януари касовите апарати ще трябва да бъдат преработени. Чакаме фирмите да си свършат работата. Всички цени трябва да минат изцяло в евро. Може би ще има отново един катаклизъм към Нова година, защото досега не знаем те каква готовност имат.

Пенка Минева, магистър-фармацевт от Пазарджик

Финансовите експерти също предупреждават, че инфлационният натиск ще остане осезаем и през следващото десетилетие.

По моя преценка в следващите десетина години ние трябва да достигнем равнище между 75 до 80 % от средноевропейските цени. А при нас сега вътрешното ценово равнище е около 60 %.

проф. Гарабед Минасян, икономист

Семейните аптеки остават на предна линия в процеса на информиране и защита на потребителите. Очаква се в края на годината Инициативният комитет от магистър-фармацевти да започне и мащабна кампания за обучение на възрастните хора как да се справят с прехода.

Сподели: