Това превозно средство излита, върти се във въздуха и се носи над околността.

Отвън изглежда като лек самолет. А в кокпита дори няма пилот. Компанията Wisk Aero смята, че този електрически самолет е бъдещето на авиацията на къси разстояния.

Превозва до 4-ма пътници и може да лети автономно. На земята човек оператор следи полета.

Идеята е тези самолети да се използват като въздушни таксита за кратки полети от 20 минути.

Разбираме, че това е различно, няма пилот на борда. Всички сме свикнали да има пилоти и друг персонал при всяко пътуване. Ние трябва да се уверим, че проектираме този самолет с възможно най-високите нива на безопасност. За Wisk това означава, че сме ангажирани да отговорим или да надвишим стандартите за безопасност в гражданската авиация.

Беки Танър – директор по маркетинга на Wisk Aero

Този модел на Wisk, 6-то поколение беше показан на авиоизложението в Бурже. В момента той преминава през тестове, за да получи сертификат от Федералната авиационна администрация на САЩ.

Компанията планира да започне дейност в края на това десетилетие.

Archer Aviation също се надява да получи дял от пазара на въздушни таксита.

Компанията показа самолета Midnight, който също е електрически и може да излита и каца вертикално.

В този аероплан обаче ще има пилот. Може да превозва 4-ма души. Според някои експертни оценки, до 2045 г в експлоатация ще бъдат 30 000 такива самолета.

Индустрията за тези самолети ще бъде много, много голяма. Нещо като първи ден на тази нова индустрия. Нещо като първият Боинг 737-100 от далечната 1964 година. Така че ние се опитваме да предвидим какви ще бъдат мащабите на тази индустрия. Но да не забравяме, че все още малко хора са летели със самолет, едноцифрен процент е от глобалното население.

Адам Голдстийн – изпълнителен директор на Archer Aviation

Archer планира да пусне въздушни таксита първо в Обединените арабски емирства, Етиопия и Индонезия, където има подписани договори с местни компании.

Освен това тя е официален доставчик на летящи таксита за Олимпийските игри в Лос Анджелис през 2028 г.

Други предложения за бъдещето на авиацията включват хибридни самолети, които с традиционните горива ще могат да летят на по-дълги разстояния. 

Сподели: