Хуан Браун, дългогодишен пилот на търговска авиокомпания, който поддържа канал в YouTube, посветен на авиационната безопасност, заяви, че въздушното пространство около летище „Рейгън“ е изключително натоварено и че хеликоптерите трябва да преминават през „много тесен коридор“ в района. Сблъсъкът между пътнически самолет на American Airlines и армейски хеликоптер на Националното летище „Роналд Рейгън“ край Вашингтон късно в сряда отне живота на 67 души. Blackhawk е летял на юг покрай река Потомак, докато полет 5342 е наближавал за кацане на писта 3-3.

„Веднага щом разберете, че преминавате от писта 1 към писта 3-3 и имате трафик, който се спуска от север, някак си знаете, че в някакъв момент ще се приближите много близо един до друг. Искам да кажа, че говорим за визуално разминаване само на стотици метри“, заяви Браун.

Разследващите трябва да установят защо хеликоптерът очевидно е летял над одобрения маршрут на височина 200 фута. Също така да устанояват  дали пилотът е използвал очила за нощно виждане, които биха могли да бъдат фактор, ако ограничават периферното зрение, каза той.

Въздушното пространство около Вашингтон е сред най-претоварените и сложни в света – комбинация, за която авиационните експерти отдавна се опасяват, че може да доведе до катастрофа.

Всичко се контролира от кулата. Самолетът обаче е на неговата честота за контрол от кулата, а хеликоптерът е на отделна честота, изпълнявайки визуален маршрут за хеликоптери. Това означава, че диспечерът на кулата може да чуе и двете въздухоплавателни средства – хеликоптера и пътническия самолет. Самолетът обаче не може да чуе хеликоптера, а хеликоптерът не може да чуе самолета.

Хуан Браун, бивш военен пилот и настоящ пилот на търговска авиокомпания

Пенсионираният пилот от Националната гвардия на САЩ Даръл Фелър е служил като пилот-инструктор в Националната гвардия на окръг Колумбия. Фелър казва, че винаги е предупреждавал новите пилоти, които е обучавал, да не се движат под определения таван от 200 фута за хеликоптерите и да внимават за самолети, използващи писта 3-3.

„Когато контролната кула ви подаде предупреждение за трафик, от вас се изисква да установите визуален контакт и да поддържате визуална сепарация. Ако не се обадите, че имате видимост и че ще поддържате визуална сепарация, тогава диспечерите трябва да ви задържат, докато самолетът кацне или докато го видите“, казва пилотът.

Разследването на авиокатастрофите може да отнеме месеци, а федералните следователи заявиха пред репортери, че няма да правят предположения за причината.

Сподели: