С все по-неясното бъдеще на TikTok в САЩ, американски потребители започнаха масово да се насочват към китайската социална мрежа „Редноут“ позната и като „Жаохонгшу. За кратко време тя се превърна в най-сваляното приложение в магазините на телефоните. Според специалиста по маркетинг в социалните мрежи Натали Сиджинг Ли, Редноут, създаден през 2013 г., първоначално е служил като платформа за ревюта на продукти и споделяне на пазаруване от чужбина. Днес приложението е популярно сред младите хора и предлага съдържание, свързано с мода, красота, фитнес и кариерни съвети, като месечните му активни потребители надхвърлят 300 милиона.

Много нови постове на английски, с хаштагове като #tiktokrefugee (тикток рефюджии), вече са видими в Редноут. Реакциите на китайските потребители са смесени – някои приветстват новата публика, докато други се притесняват от културно нашествие.

Натали Сиджинг Ли, специалист по маркетинг


Xiaohongshu се сравнява с Pinterest заради своя интерфейс и алгоритъм, който подбира съдържание според интересите на потребителите. Приложението обаче е обект на китайска цензура, което води до предупреждения към новите потребители да избягват политически чувствителни теми. Дали Xiaohongshu ще се превърне в устойчива алтернатива на TikTok, остава неясно, особено като се има предвид, че липсват функции за превод и приложение за международна аудитория.

Сподели: